Review Nikon D7100 - încă un Clasic, fără Lowpass


 Am avut contact cu Nikon D7100 chiar din prima zi în care l-au anunțat. Imediat am dat bani ptr. precomandă. Vă voi detalia motivele mai jos.
    -  Nikon D7000 a fost un aparat cu o excepțională calitate a imaginii și consideram de la review-ul lui că va fi foarte greu să-l înlocuiască cu ceva care să mai surprindă. Ei bine, la faza asta, Nikon a fost perceput ca cei de la U2. Toată lumea îi urăște, și așteaptă să dea un rateu, iar când lansează o nouă piesă, toți exclamă - Le-a ieșit și de data asta!!!
 Așa cum v-am obișnuit, nu o să postez detaliile tehnice, pe astea le-au pus alții deja pe site-uri. Dar informațiile folositoare sunt în spatele detaliilor tehnice folosite de un departament de marketing ptr. a stimula cumpărătorii.


 Avem acum o carcasă  mai robustă decât cea de la Nikon D7000, din aliaj de magneziu, cu o față de policarbonat, și o izolare mai bună împotriva prafului și a intemperiilor, cu un ecran puțin mai mare și pe care îl consider cel mai bun ecran văzut de mine pe un aparat digital. Chiar și în lumina zilei, pe soare intens, se remarcă performanța ecranului. Prima diferență clară, folositoare. O altă diferență o găsim la rotița din stănga sus, ce a primit un buton de blocare, după ce toți utilizatori de nikon D7000 au blestemat ușurința cu care acea rotiță se mișca, dând peste cap setările alese.


Am regăsit neschimbate căteva elemente folositoare - cele două fante ptr. carduri de memorie SDXC, precum și motorul de autofocus încorporat, care face posibilă folosirea oricărui obiectiv autofocus produs în trecut ptr. Nikon - cele din seria D, alături de obiectivele moderne din seria G.




Capacele de cauciuc dispuse peste conectori electrici sunt acum modulare, așa că nu expunem intemperiilor contactele pe care nu le folosim, daca atașăm o telecomandă, sau un dispozitiv HDMI.
  Trec mai departe, nerăbdător să vă prezint o înbunătățire evidentă față de predecesor - Senzorul de 24 Mpix nu mai are mult hulitul filtru lowpass! Și vă rog să mă credeți, e o mare diferență! Singura mea temere era că voi întâmpina probleme la fotografia păsărilor, deoarece penajul tinde să fie afectat în fotografii, de fenomenul numit Moire. După cateva specii fotografiate, precum și după abordarea unor scene care sunt predispuse la apariția fenomenului, mă declar surprins de faptul că nu am avut absolut nici o problemă.
 Lipsa filtrului lowpass a descătușat capacitatea noului senzor de a reproduce detaliile incredibil de bine.






 Un aspect care m-a surpins realmente este capacitatea de reproducere a tonurilor de culoare, după ce am fotografiat câteva portrete pot declara că acest aparat va face istorie în fotografia de portret. Absolut impecabil, fără probleme de balans de alb, cu tonuri întâlnite doar la aparatură extrem de scumpă, ba pot afirmă că bate multe dintre aparatele FullFrame la fotografia de portret.




 Ce am remarcat, e capacitatea de a reda extrem de subtil trecerile spre umbră, zona dinspre obraz spre urechea aflată în umbră fiind o problemă delicată în fotografia digitală. Cel puțin, eu am avut probleme mai mereu în umbra de sub par... probleme care presupuneau o editare ulterioară fotografiei.





 Acum dacă tot nu avem filtru lowpass, cum se comportă senzorul și în cazul peisajelor, unde plaja dinamica - DR - și nivelul detaliilor pot face diferența?
 M-am lămurit rapid, privind acest cadru realizat în contralumină, la apus, și care mărit la 100% relevă detaliile extrem de fine ale crengilor unor tufișuri aflate la mai mult de o sută de metri de aparat. Fotografia a fost realizată cu un obiectiv fisheye Nikon 16 mm, pe care nu-l credeam în stare să reproducă detalii atât de fine. În sfârșit, avem detalii la infinit. Priviți și drumul din umbră, care apare în crop, precum și textura valurilor.


Ptr. verificarea plajei dinamice am mai tras câteva cadre în natură, înainte de a trece în studio, ptr un test conceput de mine încă de pe când încercam Nikon D7000.




Testul DR care m-a dus de la +3 trepte supraexpunere la -12 trepte subexpunere, reușind să extrag detalii din cadre care erau absolut negre pe afișajul aparatului. Mulți au râs la prima mea testare de acest gen - cine ar greși o expunere cu -9 trepte?!!!- Ei bine, eu. Că am scene în care diferențele dintre zonele iluminate și cele în umbră sunt de peste 14 trepte EV. Iar acolo, capacitatea de a scoate detalii din zonele subexpuse este vitală.

                                          +3EV

                                            +2EV

                                             +1EV

                                              -1EV
                                         
                                            -2EV

                                             -3EV

                                            -4EV

                                             -5EV

                                            -6EV

                                             -7EV

                                              -8EV

                                             -9EV
                                              -10EV

                                              -11EV

                                             -12EV

De aici am trecut la testele Iso. Am constatat că la Iso mare se comportă la fel de bine și cu lumină generoasă precum și cu lumină foarte slabă. Astfel am verificat comportamentul la o intensitate a luminii ce producea expunere corectă echivalentă Iso 100, la f5,6 si timp 2 sec. La exemplificarea comportamentului am să postez set-uri de câte 2 fotografii suprapuse, cea de sus va fi cadrul făra Noise Reduction, iar cadrul de jos e cel cu NR aplicat. Rezultatul m-a surprins cel puțin din perspectiva reproducerii culorilor

                                                 Iso 3200
                                                 
                                               Iso 6400

                                              Iso 12800

                                                Iso 25600


 Apoi am făcut un comparativ Nikon D7000 vs D7100 la Iso. Am fotografiat cu D7100 pe crop 1,3 și astfel am avut fisiere de dimensiune comparabilă cu cele de la Nikon D7000, nefiind obligat să micșorez pozele lui D7100, oferindu-i un avantaj la comparație. Dacă trageam la rezoluția de 24 Mpix, trebuia să micșorez fotografiile, scăzând astfel și zgomotul din ele, și compromițând corectitudinea comparației. Rezultatul m-a surprins inițial, credeam că am greșit undeva, deoarece la valori medii - 800-3200 iso - Nikon D7000 era clar peste D71000, ca acesta să revină spectaculos în zona 12800-25600 iso. Mă așteptam la un comportament liniar, unul dintre aparate să câștige pe tot palierul. Apoi am studiat atent rezultatele și am constatat că fotografiile realizate cu Nikon D7100 aveau o granulatie mai omogenă, mai fină, care se pretează la Noise Reduction mai bine. Și rezultatele după aplicarea filtrului NR au fost edificatoare, fișierele produse de Nikon D7100 pot fi curățate de zgomot mult mai ușor. Din nou, lipsa filtrului lowpass ajută, aplicând NR nu pierdem așa multe detalii.

                                              Iso 100

                                                Iso 200

                                              Iso 400

                                             Iso 800

                                              Iso 1600
                                             Iso 3200

                                            Iso 6400

                                           Iso 12800

                                          Iso 25600


 Am trecut la alt test care va da răspunsul așteptat de mulți fotografi - comportamentul la fotografia macro, mai exact cum este afectat de Difracție. Și aici am fost nevoit să fac testele de 2-3 ori, deoarece am realizat că rezultatele nu erau constante. Am schimbat mai multe obiective macro, și abia după o calibrare riguroasă a obiectivelor cu aparatul am avut un răspuns concludent, Inițial am crezut că orice diaf peste f11  nu va fi o alegere înțeleaptă. Realitatea e că imaginea se degradează încet încet, o dată cu închiderea diafragmei, dar problemele apar dincolo de f16.








 Sper să pot scrie un articol în curând despre fotografia macro, ca o completare a celor legate de Autofocus. Și dacă tot am ajuns la capitolul Autofocus, să vorbesc și despre comportamentul noului sistem AF introdus pe Nikon D7100. El nu este nou ptr. mine, l-am regăsit pe Nikon D4 și pe Nikon D800, dar o diferență majoră între Nikon D7000 și Nikon D7100 este tocmai modulul AF. Așa se face că aparatul acesta devine instant interesant ptr. fotografii de WildLife. Am testat comportamentul în lumina de dinainte de răsăritul soarelui, după ce am dormit noaptea prin tufișurile de la Vadu.


Apoi în cazuri de contrast mare


 Dar mai ales la BIF, pe o lumină patetică




Cu șiguranță că sunt multe întrebări la care nu am răspuns, dar voi completa materialul pe măsură ce voi supune aparatul la noi teste în teren, unde poate să-și arate adevătata valoare.
 Ca o concluzie - Nikon D7100 va face istorie în fotografia de portret, de produs ptr. stock, dar și în cea de astronomie, capacitatea lui de a produce fișiere din care se poate elimina ușor zgomotul, îl face un candidat ideal. Expunerea și culorile sunt ireproșabile.
 Ptr. faptul ca Buffer-ul este cam mic, și cadența e medie, consider ca fotografii de sport și cei de WildLife îl vor accepta un pic reticenți.






La teste am folosit doar obiectivele mele, foarte performante, deoarece testam aparatul, nu testam limitele unui obiectiv oarecare de kit. Când vrei să testezi motorul unei mașini, nu pui cea mai proastă benzină la teste. La fel și cănd testezi un procesor, nu il montezi pe o placă de bază ieftină, că nu te interesează performanța acelei plăci de bază, care va limita serios procesorul. Voi completa review-ul în momentul în care voi avea și alte rezultate. Până acum nu a apărut nici o pată de ulei, si nu am avut erori de AF.



Comentarii

  1. pfff!!! Genial! Multumim pt review!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim frumos, Mircea! Un material excelent!

    RăspundețiȘtergere
  3. La obiect si pe limba tuturor! La cat de bine sta la ISO e numa' bun pentru NBC. Sper ca D400 sa aiba comanda radio pt blituri si mod crop (~ 2x focala). Spor si lumina buna in/dincolo de tufisuri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de ce ar avea un mod crop fiind un dx?

      Ștergere
    2. Ptr. ca uneori, la wildlife sau la sport, subiectul e prea departe si ocupa doar jumatate din cadru, asa ca tragi crop și teleobiectivul devine instant mai lung cu 1,3x, fisierele devin mai mici si se transfera mai rapid, iar cadenta creste la 7 cadre/sec. O gramada de motive serioase să ai acces la un crop suplimentar

      Ștergere
  4. Thank you for the excellent and realistic review.

    RăspundețiȘtergere
  5. multumiri pentru descriere, stiti cumva, gripul de la D7000 se potriveste pentru D7100?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Clar nu.dar cu doar 57 euro va puteti cumpara gripul mk7100 clona lui mb

      Ștergere
  6. Nu se potrivește. Trebuie să dăm iar o căruță de bani pe o cutie cu 2 butoane...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte probabil ca gripul sa fie compatibil si cu viitorul care are ceva cu ...400, iar caruta sa creasca profitul Nikon de 2 ori.

      Ștergere
  7. frumos,bun articol,bravos Mircea ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc mult pentru materialul bine documentat, bine structurat si extrem de util!

    RăspundețiȘtergere
  9. Lipsa filtrului Low Pass pe D7100 e acelasi lucru ca si in procesarea RAW a unui fiser D700 la care corectezi partea de Focus - Unsharp Mask din Capture NX2 de ex - Un intensity de 10 combinat cu un threshold de 5 iti aduce acelasi rezultat al fotografiei pe D7000 la procesarea din RAW ptr a nu umbla in setarile de sharpening din aparat la profil de fotografie. Mie cel putin comparand 2 RAW-uri D7100 crop 1.3x vs D7000 pe acelasi subiect, aplicand setarile potrivite am ajuns cu D7000 la aceeasi calitate a lui D7100.

    Eliminarea filtrului low pass nu e tocmai benefica in destule situatii mai ales la fotografia de portret unde oricum cine o face la un mod profesional va aplica retouching ptr rezultate f bune. La nivel de amatori e simplu. Acelasi lucru a fost si cu D800E. Cati fotografi de portret l-au cumparat? Foarte putini...Ptr partea de peisaj e mai bun D800E fata de D800 la fel si D7100.

    Oricum orice stapaneste post-procesarea bine si un D90 este suficient in fotografia de portret sau peisaj. La fel si ptr cea de produs.

    Ptr mine un aspect imp este obiectivul si calitatea fotografului de a surprinde cadrele bune. Si un D5100 in combinatie cu un 70-200 sau 85 1.8G poate face minuni.

    RăspundețiȘtergere
  10. Poate faci un material care să demonstreze fără tăgadă ceea ce afirmi. Dar fără link-uri la pagini diferite. Faci tu o demostrație practică. Ca o paranteză, Nikon D800E are un filtru lowpass, unul modificat. Nikon D7100 nu-l mai are deloc.Iar că să ajungi la comparatia unui Dx cu cel mai performant FullFrame la ora asta... demonstrează valoarea acelui DX. Iubesc oamenii care trebuie să demonstreze ei ei ceva, dar fără muncă, doar preluînd din stanga și din dreapta. E usor să faci demonstrația unor evidențe de genul - Dupa zi urmează noaptea. Iarna e frig, vara nu-i ca iarna. Cu o mașina te poți deplasa mai rapid - e plină lume de filozofi în devenire. Acum ti-am dat șansă de a fi un înțelept, așa că nu-mi răspunde. Dacă o faci, șterg tot ce mai postezi. Nu am timp de frustările altora, mi-ajung ale mele! Fă-ți un blog și pârăște-mă acolo că te cenzurează Bezergheanu. Până atunci lasă măcaiala și fă ceva folositor și ptr. alții. Nu se va supăra nimeni dacă mai și greșești, important este efortul de a misca puțin roata asta mare la care ne-am înhămat.

    RăspundețiȘtergere
  11. Daca omul are si teste si poate contra-ataca ce ai zis tu sa-l lasam sa se exprime. Mie imi plac si pareri si pro si contra demonstrate cu fapte. Nu e bine sa ne grabim cu injurii la adresa altora sau sa ii punem pumnul in gura. E si o dovada de respect si un mod de a raspunde civilizat, MACAR pe acelasi ton.

    Sa nu uitam cand ai facut review-ul la D7000 cat l-ai mai laudat. Si acum la drept vorbind pretul de piata al unui D7100 e 4999 ron. Pretul unui SH - D7000 cu foarte putine cadre e intre 2500-3000 ron. Ptr ca lumea e speriata si foarte prost influentata de niste imagini, dar in schimb nu au habar sa captureze un moment important in fotografie.

    Sincer acum preferi sa faci fotografii cu un D7000 + 85 1.8 (sau 16-85) sau cu un D7100 si 18-55 VR? (incadrate in acelasi segment de pret). Cu siguranta ai alege varianta 1 la care faci o postprocesare buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. Prefer fără discuție să fac ceva fotografii cu D7100 + 50/1,8G, pe care l-am primit în prețul aparatului, ca bonus, față de Nikon D7000+16-85 SH! Asta că să fim corecți până la capăt. Iar dacă duc corectitudinea la extrem, EU am cumparat D7100 sa-l folosesc cu obiectivele pe care LE AM ACUM. În cazul acesta, care e relevant ptr MINE, D7100 este net superior lui D7000.

    Revenind la personajul filozof din povestea noastră, aici e blogul meu, dacă nu-i convin regulile impuse de mine, poate să citească Platon. E valabil ptr. oricine mă vizitează. Țara asta mustește de gerțoi isteți, când i-am lăsat să se manifeste, mi s-au urcat în cap! Așa că nu mai tolerez tonul ăla de atotcunoscător, posesor al adevărului absolut. Individul este evident un Gică contra, am mai avut întrebări pertinente de la oameni care nu au înțeles ceva, și la care am răspuns în limita capacității mele de a mă face înțeles. Dar pe cei cu mintea prea odihnită îi simt imediat, și le tai elanul cu câte un cot în gură!!! O pot face și virtual, dar și real, dacă e unul mai curios din fire.

    RăspundețiȘtergere
  13. super tare Mircea, asa este, sunt atatia cunoscatori.....de nimic.... Eu, fiind un MARE incepator, consider ca tu, Mircea, esti unul dintre acei fotografi care isi cunoaste meseria si cu atat mai mult DSRL-ul

    RăspundețiȘtergere
  14. Mircea, nu merita atentia ta! Atat timp cat omul nu are cohones sa-si de numele, nu merita raspuns. lasa-l cu frustrarile sale (poate nu i-a dat de cap D7000-lui sau D5100-lui din dotare si viseaza cai verzi). Aci ai gresit si tu .. ai fundalul asta verde pe blog :P ...
    Dragoste cu sila nu se poate, iar fara cunostinte nici atat! Spor!

    RăspundețiȘtergere
  15. Frumos articol Mircea si aprecieri pentru munca depusa mai ales ca fiind din Constanta unde este cat de cat mai adapost nu vreau sa ma gandesc ce a fost pe la Vadu :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce ISO utilizabil are? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu NR, pot afirma acum, că toată plaja Iso este folosibilă. Aparatul are Iso 100-6400, cu extindere până la 25600 Iso. Oricare valoare este folosibilă, deoarece sunt păstrate detaliile chiar cu un NR agresiv, iar culorile rămân nealterate odată cu creșterea valorii Iso. Aici e marea realizare.

      Ștergere
  17. Sunteti cam frustrat domnule Bezergheanu...

    RăspundețiȘtergere
  18. Poate faceti si o comparatie D600 cu D7100 la fel de amanuntita ca tot l-ati "manuit" si pe acesta.In contextul de mai sus surprinzator nici un cuvant despre asta.Multumesc.Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, nu e surprinzător. Nikon D600 este un Full Frame iar D7100 este un aparat cu un senzor mai mic, numit DX. De ce aș compara mere cu pere? Un aparat FF are rolul lui, calitățile lui, caracteristici care nu se regăsesc la un DX, dar e valabilă și inversa. Cele doua tipuri de aparate, FF și DX, se completează, nu se concurează. Am să fac ptr. mine un test cu Nikon D4, dar nu cred că voi posta aici rezultatele. Nici nu vreau să-mi închipui cum vor reacționa odihniții la o asemenea comparație...

      Ștergere
  19. "Prefer fără discuție să fac ceva fotografii cu D7100 + 50/1,8G, pe care l-am primit în prețul aparatului, ca bonus". Pai de unde l-ai primit ca pe toate magazinele scrie Precoamanda sau In curand!

    Avand in vedere ca doar coolpix A se afla doar in cateva YS din tara tu ai cumparat dinainte D7100. Nu mai bine spui ca ti-a fost trimis in teste de catre un cunoscut de la Nikon Ro...?

    La D600 ai amintit de problema prafului de pe senzor? Nu -- raspunsul tau a fost sa cumparam o spatula cu solutie sa il stergem. Pai daca dupa primele 1000 declansari mi-a aparut decat sa pierd bani prin curier si timp pierdut, nu mai bine dadeam un exemplu (tinand cont si de miile de plangeri pe forumuri cu aceasta problema) sa merg sa il dau cuiva de cap de la Nikon Romania pana devenea senzorul curat?

    Sau cand am cumparat D800 stiam de problema calibrarii? Nu .. la fel l-am trimis si am pierdut timp si bani.

    Nici unul din aceste aspecte nu le-ai remarcat si rezolvari de 2 lei ai dat.

    Nu toti ne permitem un D4 care nu are aceste probleme.

    Incearca pe viitor la review-urile tale sau ulterior lor sa revii si cu problemele care sunt semnalate si cand stai la un ceai sau o cafea cu baietii de la Nikon mai da-le cate un cot asa in gluma si mai bate-le obrazul.

    Hai fii mai curajos totusi ce naiba! Pana si cei de la Nikon au recunoscut acum oficial problema.

    Si cum putem cumpara si noi D7100 + 50 1.8G cand nu se gasesc nicaieri la noi inca decat pe Precomanda. Un hint ajuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasilică, ești un simpatic! Ai fi uimit dacă ți-aș spune ca lumea deja a cumpărat Nikon D7100, chiar din 15 Aprilie 2013? Nu-ți mai răspun la restul, să nu te sufoci de indignare.

      Ștergere
    2. Din pacate pana in Aprilie 2013 mai este ceva timp ... si care lume si de unde daca era vb de 15 Martie 2013...cand la telefon toti spuneau ca pe la sf lunii apare (martie) atat in magazin cat si la YS.

      Ma rog sa lasam ! .. astept 15 aprilie 2013, Mirciulica :)

      Ștergere
    3. Săndel, să te lămuresc, că te văd confuz. Aparatul se comercializează din 15 Martie, fratele meu alb. Iar la cât de prost crezi că este, de ce te mai omori, că oricum nu cumperi. Vrei să ai aceleași experiențe ca la D600 sau la D800? Capișci? Nu mai da telefoane, că te-au simțit ăia, și fac mișto de tine. Ești mai buimac decât soldații ăia Japonezi care au aflat dupa 30 de ani că s-a terminat Războiul!

      Ștergere
    4. Mircea din respect vb frumos asta e tot ce pot sa iti spun, mai ales ca nu cunosti omul. Sa nu iti para rau mai tarziu...

      Ștergere
    5. Dacă mă respectai te prezentai atunci când făceai afirmațiile. Nu am cum să cunosc omul care se ascunde. Tu ai început greșit, dar orbit de orgoliul nu ai mai sesizat că ești pe lîngă subiect. Cu siguranță în spatele acestei discuții pot descoperi un om minunat, dar aici ai greșit, din păcate. Sper că am înțeles eu greșit, și ultima propoziție nu este o amenințare...

      Ștergere
    6. Aparatul s-a putut cumpara de la F64 (daca erai hotarat) pe...14 martie :)

      http://forum.nikonisti.ro/viewtopic.php?f=94&t=28508&start=200

      Ștergere
    7. N-ai sa mai vezi rasa ca a noastra care se cearta si se spurca pe blog-uri si pe you tube.Aici e doar o parere bazata pe fapte.Cine e inteligent o poate compara cu alte teste si e liber sa traga concluzia lui.In fotografie nu iti trebuie cel mai tare aparat de fotografiat.Alege caracteristicile bune pt tine,care sunt ok mereu atita timp cit nu esti profesionist si nu produci.

      Ștergere
  20. Bogdan Craciunescu23 martie 2013 la 14:25

    Ma amuza comentariile. Da-i inainte Mirciulica !

    RăspundețiȘtergere
  21. Nici o parere detaliata despre D600-D7100 Mircea?Multumesc.Ioana

    RăspundețiȘtergere
  22. O mica intrebare am si eu. E bun si pt evenimente ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am un răspuns pertinent ptr. această întrebare. Nu l-am testat în condiții de eveniment, deoarece nu mă interesează subiectul.

      Ștergere
  23. Haaaaaahahaahah Mircea !!! Omule, inca nu te-ai invatat sa nu mai iei in seama muscaturile anonimilor ? Au ajuns sa ma deranjeze pe mine care iti citesc reviewurile, dar pe tine care le scrii ? Ma deranjeaza pentru ca atata timp cat imi trebuie parerea cuiva anume, citesc un blog. Daca vreau pareri impartite, discutii pe teme dat si alte chestii din astea, citesc un forum. Nu inteleg de ce ti-e mila sa folosesti functia delete post ? Mie unul si pun pariu ca la cei mai multi de aici, nu ne trebuiesc mai multe pareri. VREM PAREREA TA, ca de-aia te citim. Nu ma intereseaza frate parerea unuia "Anonimul". Daca are valoare si reprezinta ceva in lumea asta, sa-si scrie dreaq numele, sa-i vedem si noi lucrarile, nu sa se ascunda in spatele unui John Doe... OMG, pechinezi latrand in jurul unui urs...
    Scuze de tonul putin mai agresiv !

    RăspundețiȘtergere
  24. Fotografiile lui Mircea Bezergheanu vorbesc mai mult decat o poate face el, iar toti aceea care comenteaza si cartesc sa vina sa prezinte operele lor...
    Dar neavand ce prezenta nu ramane decat vorba goala...

    Fotografia de descatuseaza, te face liber, te urca pan' la cer si iti inunda sufletul de frumusete, frumusete care sigur se regaseste in sufletul lui Mircea caci se oglindeste in fotografiile sale. Asa ar trebui sa fie sufletul fotografului, nu numai sa astepte sa treaca postul sa pozeze mirii.
    Mihai Iancu

    RăspundețiȘtergere
  25. Salut,
    tx pentru unul dintre primele review-uri serioase ale acestui aparat, pentru pozele frumoase si pentru cat de mult m-am distrat citind postul despre autofocus si amintindu-mi cati draci si perplexitate am mancat pe paine cand am ajuns sa descopar si eu pe propria piele cat de inconsistent poate fi autofocusul si cati factori il pot influenta...factoi pe care i-ai punctat foarte bine.

    Confirm ca prima transa de 7100 a ajuns in magazine pe data de 15 martie (la skin cred ca pe 14 au ajuns) in a 2-a parte a zilei cand l-am luat si eu.

    Vin de pe un D7000 si cam tot ce ai spus se aplica noului D7100...cel mai evident este castigul semnificativ in rezolutie/detaliu este WOW probabil 24Mpix plus lipsa OLPF :)
    Daca era cuplat si cu un senzor rgb de expunere upgradat era maxim. Poate D400 va avea asta.

    Mi-as fi dorit si blestematul ala de ecran rabatabil :) pe care l-am avut pe d5100 si mi-a fost foarte util.

    Se observa si o schimbare a culorilor de o anumita natura...mai ales pe nuantele de rosu.

    Ca si noise am observat acelasi lucru...este poate putin mai zgomotos decat d7000(desi e discutabil) dar noise-ul este de alt tip...este mai fin si monocromatic...film like...daca va uitati pe alte imagini de pe net comparatie d7000 d7100 veti vedea la d7000 la aceasi setari apartia a nenumarati hot pixeli si collor noise pe cand la d7100 nu. Intr-adevar pe d7100 noise-ul se poate curata mai bine. Cuplat cu noise reduction in capture nx (nef file) folositi si moire reduction...care scoate foarte bine eventualele pete mai mari de culoare (nu au leg cu moire-ul dar face o treaba exceptionala).

    RăspundețiȘtergere
  26. Foarte interesant modul de descriere...
    Am cumparat si eu un exemplar, oferta cu 50 mm f1.8. Maine ajunge la mine.

    Multumiri pt. munca depusa la intocmirea descrierii

    RăspundețiȘtergere
  27. Mircea apreciem munca ta. dincolo de asta poate ar trebui sa explici mai pe indelete si problemele cu aparatele (praf, etc) ca lumea sa vada ca esti sincer si obiectiv.tot timpul va fi cineva nemultumit.dar acel cineva ar trbui sa aprecieze munca ta depusa.dincolo de asta nu inteleg de ce acel 'cineva' care se da asa pertinent nu se prezinta, sa-l stim si noi.

    RăspundețiȘtergere
  28. PS. Si daca vorbim de probleme al meu D7100 a venit cu 1-2? pixei in acelasi loc blocati pe aprins (albastrii)...pe ecran...dar nu ma deranjeaza...fiind doar ecranul plus ca am vorbit la skin si se pot mapa fara probleme cu softul de service.

    RăspundețiȘtergere
  29. Citind aici

    http://betterfamilyphotos.blogspot.ro/2013/03/does-nikon-d7100-have-dust-spots.html#more

    am zis sa vad si eu cum stau dupa o saptamana de folosit body si schimbat obiective in conditii relativ controlate...cam asa sta praful pe senzor...
    Sper sa fie o conditie normala...nu am stat pana acum la restul body-urilor sa fac acest test...:)

    http://www.flickr.com/photos/29601192@N00/sets/72157633073857697/

    RăspundețiȘtergere
  30. Cam suspect, eu am schimbat obiectivele în cele mai improprii condiții, și am avut doar 3 fire de praf, care au zburat la prima suflare. Ce-i drept, nu fotografiez cu diafragme mai închise de 8...
    Am să fac și o verificare la diaf de 22.
    In altă ordine de idei, ce ți-au spus cei de la service e o prostie - Nu dispare subpixelul blocat de pe LCD atunci cănd se face remaparea! Tu ai acel subpixel blocat pe LCD, senzorul, cu siguranță, nu are problema asta.

    RăspundețiȘtergere
  31. Salut,
    Dap nu e pe senzor, este pur defect de LCD.
    Nu m-am grabit pe la service cu el pentru ca stiam ca si sa vreau nu prea am cu ce sa-l schimb din cauza stocului inca insuficient.
    Dar cred ca ai dreptate...destul de improbabil spre imposibil sa poata mapa pixeii aia aprinsi de pe LCD...
    Faptul ca se pot mapa mi-a fost comunicat din magazin care luase leg. cu skin.
    Sa vedem ce spune skin-ul...daca schimba body sau intra pe politica de pixei defecti acceptati ca standard pe LCD-uri.

    Cat despre praful ala pe senzor ce-i drept e cam mult pentru o saptamana de folosinta si schimbat obiectivele mai mult in interior...numa sa nu fi fost vre-unul cu praf pe grupul spate si asa sa fi aterizat acolo...
    Chiar sunt curios cum se prezinta al tau dupa sedintele foto din natura cu vant etc...

    RăspundețiȘtergere
  32. Toata stima domnule Bezergheanu pentru munca dumneavoastra si vreau sa mentionez faptul ca mi-a fost de mare folos acest review la D7100.

    Am si eu o rugaminte in masura in care se poate. Detin un D7000 de aproximativ un an jumate insa am felurite probleme de FF/BF cu el. Din cate am citit si am cautat sa ma documentez de problema aceasta, am constatat ca ii o problema comuna la acest model de aparat. Acuma intrebarea imensa...D7100 se confrunta cu aceste probleme de focus?

    Va multumesc anticipat si astept un raspuns in speranta ca ma veti lumina in problema aceasta.

    Toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
  33. De cele mai multe ori, problemele apar din vina utilizatorilor. La D7000 sper că ați făcut o ajustare a focusului, ptr. fiecare dintre obiectivele pe care le folosiți. Dacă nu ați făcut asta, să nu vă așteptați la rezultate perfecte. În privința lui D7100, autofocusul este cel regăsit pe aparatele profesionale, D4 și D800. Eu nu am avut probleme mari până acum. Sunt totuși situații în care sistemele actuale nu se descurcă perfect. Trebuie să acceptăm și limitările. Citiți pe blog articolele despre Autofocus.

    RăspundețiȘtergere
  34. Personal folosesc in mare parte un 50mm G cu f/1.4 insa la f/1.4 am rateuri mari de focus si asta sincer ma doare tare. Insa am facut cum ati spus, am facut fine focus din aparat pentru obiectiv dar degeaba. Am trimis si aparatul si obiectivul in service insa parca nu exista mare diferenta.

    Per total sunt foarte multumit de D7000 insa problema cu focusul ma dispera ca sa fiu sincer.

    Posibil sa fie si de la mine problema pentru ca in modul automat parca rezultatele sunt ceva mai bune insa nu pot sa folosesc aparatul in modul Auto. O sa tin cont de sfat si voi mai face niste teste amanuntite cu el sa vad rezultatele.

    Multumesc pentru raspunsul prompt pe care mi l`ati dat.

    Toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
  35. Multumesc pentru rewiev.
    Pentru mine explicitul dvs rewiev a fost hotarator.
    Din acest motiv am vandut D 7000 ca sa-mi pot cumpara noul D 7100.
    Cu stima,

    Dan Moraru

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si anume care a fost motivul?? mai concret? daca nu te superi

      Badea Ovidiu

      Ștergere
  36. Off topic: Mircea, ma uitam pe niste poze de prin februarie (parca) si am remarcat trepiedul benro. Am vazut bine? Daca da, ma intereseaza cum sunt imbinarile de la picioare, par ca se duc dracului repede?
    Tocmai mi-am comandat si eu unul de la ei (aluminiu, 4570t, n-am avut bani de carbon) si n-am gasit pe nicaieri vreun review mai de doamne-ajuta...

    Ps. Daca nu scot astia blestematul ala de d400 pana pe la sfarsitul lui septembrie, ma bag si eu la un d7100, pana atunci poate-l mai vindeca de bube.

    RăspundețiȘtergere
  37. Am doua trepiede Benro, si le-am abuzat cât am putut. Ambele Carbon. Recomand. Au lăsat loc ptr. D400, cu siguranță îl vedem anul acesta.

    RăspundețiȘtergere
  38. Salut!
    Pai si ce-o sa-i faca in plus doar un buffer de memorie mai mare, eventual ecran rabatabil :) si poate un exponometru mai bun? :))

    Si la ce pret ca dam in full frame...
    Sa vedem.
    Apropo am pus deja spatula pe senzor...am scapat de praf...pfff.

    RăspundețiȘtergere
  39. Frumos review, se vede ca Nikon a inceput sa se uite peste gard in gradina Pentax (lipsa lowpass pe APSC din K5 IIs), PACAT ca nu s-au inspirat si la capitolul procesor (culorile de la Nikon in continuare au de suferit in comparatie cu Fuji/Pentax/etc) si autofocus (pe bune sistem reciclat de la D300s.. doar -2Ev).

    Stiu ca imi pun in cap si ca CaNikon-istii sunt persoane de obicei foarte indoctrinate de sistemul pe care sunt, dar oameni buni, exista alternative, va sugerez sa testati macar de curiozitate echivalente de la Pentax (macar).

    RăspundețiȘtergere
  40. Felicitari pentru review si multumiri pentru faptul ca imparti cu noi experienta ta! Regret discutiile deplasate din acest blog si nu sint un frustat, dar trebuie totusi sa critic si eu Skin sau pe cine e vinovat pentru situatia in care ne aflam. Geme lumea de Nikon D7100, la Amazon Germania au 25 in stoc, dar la noi se dau pe sub mana, la prieteni sau ce stiu eu pe ce criterii. Din pacate am tot sperat sa cumpar aparatul aici, la noi in RO si sambata plec intr-o calatorie in Africa si nu mai am timp sa-l comand din Germania. De ce se intampla asta la noi? Ce rusine!

    RăspundețiȘtergere
  41. ...să moară Cici, săpt viitoare îmi iau! tnx

    RăspundețiȘtergere
  42. să moară Cici din nou, îmi doresc un D600 dar cred că D7100 e tocmai bun, gabi vasile!

    RăspundețiȘtergere
  43. salut , in rev. scrii de calibrarea lui d7100 cu obiectivele, te intreb , se poate face asta acasa ? trebuie ceva pt asta in afara de pricepere ? ms.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate calibra fiecare obiectiv cu aparatul, cel mai precis folosind o mira de calibrare AF, dar se poate si fara, daca intelegi tehnic fenomenul. Eu o fac fotografiind si un zid cu niste marcaje, stand in unghi de 45 grade fata de acel zid.

      Ștergere
  44. Mircea, Poti sa-mi spui si mie ce obiective ai folosit la materialul de prezentare Nikon D7100??
    Multumesc frumos
    Claudiu P.

    RăspundețiȘtergere
  45. Salut,

    Am citit review-ul si il gasesc foarte interesant si util. Felicitari!
    In ceea ce ma priveste, primul meu hobby a fost fotografia. Din pacate, am pierdut contactul o buna bucata de vreme. Acum insa m-am hotarat sa revin si as vrea sa incep cu acest model D7100. Din cate am observat din mai multe review-uri si forum-uri, pare sa fie unul din cele mai bine cotate DSLR-uri, pana in Full-Frame.
    Intrebarea mea catre tine este urmatoarea: din punctul tau de vedere este un DSLR bun pentru peisaje? Target-ul meu este 80% pentru peisaje, 20% portrete si altele.

    Merci,

    Cosmin

    RăspundețiȘtergere
  46. Cel mai folositor review pe care l-am intalnit pana acum, tocmai din pricina notei personale. Ma intereseaza mai mult o parere subiectiva decat una batoasa si limitata de tot felul de "angajamente". Am si eu o mare rugaminte: cu ce obiective ai testat aparatul? Si inca una" am inteles eu bine? Factorul de crop este de 1,3 X ? Adica un obiectiv de 100 mm pe acest aparat va fi = cu 130 de mm pe full frame? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc. factorul de crop 1,3 se adauga la un senzor care deja este mai mic decat cel FF. Adica, aparatul are un senzor DX, care face un crop de 1,5x, dar se mai poate seta un crop pe acel senzor, cu valoare de 1,3x, care se insumeaza cu cel de 1,5x

      Ștergere
  47. Buna ziua.
    Am si eu o mica nelamurire.
    In momentul actual am un Nikon D3100 ,pe care inca nu l-am "descifrat" in totalitate, dar as vrea totusi sa fac un upgrade. Pe mine ma interesa un D7100, dar am un prieten care imi tot baga in cap sa imi cumpar un Canon 7D.
    Se poate sa ma luminati si pe mine care dintre cele doua este mai ... bun (facand abstractie ca sunteti nikonist).

    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu te pot lumina. Vezi ce face prietenul tau cu 7D si compari cu ceea ce fac eu cu D7100. Tragi linie, scazi/aduni si ai rezultatul.

      Ștergere
  48. Buican Florian 26.10.201326 octombrie 2013 la 13:10

    Foarte interesant materialul Dvs....si convigator! De curand,după multe ezitări,am achiziționat si eu un Nikon D7100.Fotografiile sunt superbe...chiar și cu un obiectiv de kit 18-70! Și aveți dreptate...la fotografia de portret Nikon D7100 e maestru

    RăspundețiȘtergere
  49. Multumesc frumos Mircea pentru review!!! Keep up the good work...

    RăspundețiȘtergere
  50. Bun aparat, chiar sunt foarte multumit de el, din pacate azi in mijlocul sedintei de macro... Surpriza: praf/ulei pe senzor.. 860 de cadre. M-am enervat putin, dar sper sa se rezolve cat mai rapid.

    RăspundețiȘtergere
  51. Frumos ,interesant si pe antelesul tuturor.....am cumparat de curand si eu nikon d7100,sunt multe de anvatat la el......ce obiective recomandati pentru portrete si peisaje?...va multumesc anticipat...Nelu Dumbrava

    RăspundețiȘtergere
  52. Un salut celor angajati de Canon de pe toate site-urile foto, bloguri, etc. care fac front comun acum pe tema petelor...bla bla bla. Pacat ca nu pot sa gasesc nici un defect la calculatoarele de buzunar!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

OM 1 - Preview. The Show Must Go On!

Cum e cu Autofocus-ul

Olympus OM D E-M 1 Mk II review - or how can you win, when everyone else thinks that you have lost…